A soldier with 1st Battalion The Royal Regiment of Fusiliers (1 RRF) laying down fire during Exercise Southern Warrior.

Ex Southern Warrior was a Collective Training 2 awarding Rifle Company dismounted exercise facilitated by HQ British Forces South Atlantic Islands (BFSAI).  The exercise incorporated a blank and live firing phase.

During the deployment window there was a short period allocated to battlefield study and low level adventure training.

-------------------------------------------------------
© Crown Copyright 2013
Photographer: Cpl Si Longworth RLC (Phot)
Image 45156961.jpg from www.defenceimages.mod.uk

This image is available for high resolution download at  www.defenceimagery.mod.uk subject to the terms and conditions of the Open Government License at www.nationalarchives.gov.uk/doc/open-government-licence/. Search for image number 45156961.jpg

For latest news visit www.gov.uk/government/organisations/ministry-of-defence
Follow us:
www.facebook.com/defenceimages
www.twitter.com/defenceimages

Desde la F.E.A. trabajamos por una normativa común que regule nuestra afición y que además sirva para demostrar al público en general, así como a las autoridades y a todo aquel que quiera conocerla, que es una actividad regulada y estructurada, lejos de cualquier tópico que se la pudiera achacar desde los medios o desde el desconocimiento.

NORMATIVA F.E.A.

Las normativas que aquí iremos poniendo a vuestra disposición, son el resultado de un gran esfuerzo de consenso y de redacción por parte de las asociaciones federadas, en aras de luchar y trabajar por la legalización de esta nuestra afición. Unas normativas que pretenden dar seguridad a los eventos que se organicen, así como de imbuir a todos los aficionados del sentimiento de responsabilidad necesario para poder participar de dichos eventos en buen orden y en buena lid.